Ενημέρωση Δημοτικού Συμβουλίου - Θέματα: « Κοινόχρηστα ποδήλατα - Σκλαβενίτης»

Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

| | |
Κοινόχρηστα Ποδήλατα

Η παράταξή μας ανέφερε ότι πολλοί δήμοι στο λεκανοπέδιο, αλλά και στην επαρχία αναγνωρίζοντας ότι το ποδήλατο αποτελεί μέρος της λύσης του κυκλοφοριακού αλλά και των περιβαλλοντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πόλεις, όπως η Καλλιθέα, εισάγουν το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων. Για παράδειγμα στα Γιάννενα έχουν επιπλέον τοποθετηθεί 70 θέσεις στάθμευσης συμβατικών ποδηλάτων πόλης. Ο Δήμος Μοσχάτου-Ταύρου αγοράζει 60 κοινόχρηστα ποδήλατα κατανεμημένα σε 5 σταθμούς. Η πρωτοβουλία εκεί αποτελεί φυσική εξέλιξη των πρωτοβουλιών του δήμου, καθώς το Μοσχάτο διαθέτει ποδηλατόδρομο εδώ και χρόνια.
Τo πρόγραμμα με τα κοινόχρηστα ποδήλατα, το οποίο περιλαμβάνει αυτοματοποιημένο σύστημα χρήσης και σταθμούς στάθμευσης, χρηματοδοτείται από τον άξονα «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» του πράσινου ταμείου του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Επίσης, το 2013 δημοπρατείται μέσω ΕΣΠΑ, το Νότιο Τμήμα του ποδηλατικού άξονα Φάληρο-Κηφισιά που όπως γνωρίζουμε διαπερνά και την πόλη μας. Το έργο θα παραδοθεί το 2015.
Ο δήμος μας πρόσφατα διοργάνωσε, επιτέλους για πρώτη φορά, εκδήλωση για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και στην πόλη μας. Παρά τις όποιες οργανωτικές αδυναμίες η εκδήλωση κινήθηκε σε σωστή κατεύθυνση.
Όμως με μια αποσπασματική εκδήλωση δεν σημαίνει ότι καλύψαμε το κενό που μας χωρίζει από τους προηγμένους, περιβαλλοντικά, δήμους. Είναι θετικό να βγουν νέοι ποδηλάτες στους δρόμους. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η κρίσιμη-κοινωνικά-μάζα που θα πιέσει το δήμο να προωθήσει περαιτέρω το ποδήλατο.
Όμως έχουμε μείνει πίσω και στις υποδομές, αλλά και στην αξιοποίηση των ευκαιριών των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη μας. Χρειάζεται να προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες ενέργειες βάσει ολοκληρωμένου σχεδιασμού συνολικά για την κυκλοφορία στην πόλη, αλλά και για το ποδήλατο.

Στη συνέχεια ο επικεφαλής της παράταξης «Η ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΑΛΛΑΖΕΙ» Δημήτρης Κάρναβος, υπέβαλε τα παρακάτω κρίσιμα ερωτήματα:

“Είναι στις προθέσεις της να αξιοποιήσει τα σχετικά κονδύλια ώστε να εισάγει και στην πόλη μας το σύστημα των κοινόχρηστων ποδηλάτων?

Πώς προτίθεται να αξιοποιήσει τον διερχόμενο από την πόλη μας υπερτοπικό ποδηλατικό άξονα, ενόψει μάλιστα και των υποδομών για το ποδήλατο που δημιουργούνται στο παραλιακό μέτωπο και στον ιππόδρομο;”

Σκλαβενίτης
Η παράταξή μας έχει, πολλάκις, επισημάνει την μακροχρόνια καθυστέρηση των εργασιών διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του hypermarket Σκλαβενίτη. Τα έργα σύμφωνα με τη συμβολαιογραφική πράξη Ν 19340/2008 μεταξύ δήμου και Σκλαβενίτη, έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ήδη από την άνοιξη του 2011. Όμως και αυτό το καλοκαίρι οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής θα ζήσουν με τη σκόνη του σχετικού εργοταξίου.




Επίσης έχουμε διαμαρτυρηθεί εντόνως για το γεγονός ότι ο δήμος μας, οι Καλλιθεάτες, πληρώνουν 315.000 ευρώ αρχικό προϋπολογισμό για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Σκλαβενίτη.
Ο επικεφαλής της παράταξης, Δημήτρης Κάρναβος, τόνισε:
“…οι υποχωρήσεις, οι παραχωρήσεις και οι… φιλοφρονήσεις προς το hypermarket πρέπει κάποτε να τελειώσουν κύριε δήμαρχε.
Ρωτάμε τη διοίκηση του δήμου: 

1. Ποια είναι τα χρονοδιαγράμματα της ολοκλήρωσης του έργου που εκτελεί ο Σκλαβενίτης. Πότε επιτέλους θα τελειώσει;

2. Επιβλέπει ο Δήμος μας, η τεχνική υπηρεσία και με ποιο τρόπο την τήρηση της αρχιτεκτονικής μελέτης που εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Καλλιθέας και που προβλέπει πως θα διαμορφωθεί ο περιβάλλον χώρος;”

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

© 2010 Δημήτρης Κάρναβος | dkarnavos.gr